flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Комунікаційна стратегія Богородчанського районного суду Івано-Франківської області

Зміст
1. Вступ
2. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду
3. Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які потребують вирішення
4. Стан зв’язків з громадськістю суду
5. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії
6. Цільові аудиторії суду
7. Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями

1. Вступ
Стратегія комунікаційної діяльності Богородчанського районного суду Івано-Франківської області є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні, включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік, покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог із суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.
Стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України.
Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», Кодексі суддівської етики, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в цій сфері.
2. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду
Богородчанський районний суд Івано-Франківської області має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесенням інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через вебсайт суду, засоби масової інформації, соціальні мережі.
На сьогодні суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий досвід судового адміністрування, кадрової політики та організаційної роботи. Унаслідок цього вдалося досягти стабільності кадрового складу суду, формування згуртованої професійної команди суддів і працівників апарату суду, покращення надання якісних та професійних судових послуг громадянам.
У приміщенні суду розміщено інформаційні стенди, за допомогою яких відвідувачі мають можливість ознайомитись з переліком справ, призначених до розгляду, зразками документів, ставками судового збору, платіжними реквізитами, графіком особистого прийому громадян керівництвом суду та оголошеннями, правилами пропуску осіб до приміщення суду та на його територію транспортних засобів, а також загальні правила поведінки у судовому засіданні для представників ЗМІ та громадських організацій.
Богородчанський районний суд Івано-Франківської області демонструє відкритість своєї роботи, веде планову, системну комунікаційну діяльність у двох напрямках:
на внутрішньому це - робота з суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їхніх професійних і комунікативних навичок, облаштування приміщення суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників суду;
та на зовнішньому - інформування про роботу суду, залучення студентів та молодих фахівців до проходження практики та стажування у суді, налагодження постійного зацікавленого діалогу з громадськістю та засобами масової інформації щодо посилення довіри громадян до судової гілки влади, тощо.

3. Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які потребують вирішення
Функціональна придатність приміщення суду для здійснення якісного правосуддя відмінна, будівля не потребує капітального ремонту.
Судді та працівники апарату суду забезпечені належними умовами праці, що сприяє позитивному сприйнятті суду його відвідувачами.
Кількість залів судових засідань є достатньою для здійснення правосуддя.
Можливість вільного доступу до публічних місць у суді, облаштованих необхідними та технічно придатними засобами для отримання інформації, є одним із основних інструментів, які забезпечують продуктивну співпрацю відвідувачів суду та працівників апарату суду.
В штатному розписі суду відсутня посада прес-секретаря. Обов’язки прес-секретаря покладено на консультанта суду.

4. Стан зв’язків з громадськістю суду

Богородчанський районний суд має постійну співпрацю з місцевими та регіональними представниками центральних ЗМІ, забезпечення якої входить до повноважень прес-секретаря. Час від часу висвітлюються питання організації роботи суду, правової просвіти, діяльності суддів, розгляду справ, які викликають суспільний резонанс.
Богородчанський районний суд Івано-Франківської області постійно оновлює матеріали на своїй інтернет-сторінці веб-порталу «Судова влада України».
В суді ведеться інформаційно-просвітницька робота з громадськістю через організацію зустрічей суддів та працівників суду із учнями навчальних закладів Богородчанської територіальної громади.
Також при потребі організовуються зустрічі з актуальними цільовими аудиторіями. Інформаційно-просвітницька робота координується з органами державної влади та громадськими організаціями.

5. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії
Мета комунікаційної стратегії Богородчанського районного суду - формування довіри громадян до системи судочинства в Україні через довіру до роботи суду як ланки системи і, загалом, підвищення авторитету судової влади в суспільстві.
Основні цілі комунікаційної стратегії:
- забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення рівня її авторитету і довіри громадян до правосуддя загалом;
- переконання широкої громадськості щодо важливості їх підтримки діяльності суддів у здійсненні об’єктивного, безстороннього, неупередженого, незалежного та справедливого правосуддя;
- підтримка стосунків між членами суддівського корпусу, сприяння в обміні інформацією між ними та організації спільної комунікаційної діяльності за межами судової влади;
- підвищення рівня обізнаності громадян регіону щодо специфіки, особливостей і змісту діяльності суду;
- підвищення авторитету судді та працівника апарату суду в суспільстві;
- покращення відносин зі ЗМІ, лідерами громадської думки, громадськими організаціями, органами державної влади і місцевого самоврядування в інтересах побудови правової держави;
- підвищення рівня правової освіти населення, інформування громадян про шляхи забезпечення їх конституційних прав та необхідність дотримання ними конституційних обов’язків;
- підвищення престижу роботи в суді, профорієнтація молоді.
6. Цільові аудиторії суду

Відповідно до цілей та актуальних проблем Богородчанського районного суду цільовими аудиторіями є:
Внутрішні:
- професійні судді;
- судді - члени громадських об’єднань суддів;
- судді у відставці;
- працівники суду.
Зовнішні:
- громадяни - відвідувачі суду, які часто звертаються до суду: учасники судових процесів (позивачі, відповідачі тощо) та особи, які потребують судового захисту; громадяни, які не є безпосередніми учасниками судового процесу; окремі категорії громадян, інтереси яких можуть бути представлені громадськими організаціями (інваліди, діти війни тощо);
- професійні організації, інтереси яких вирішуються у судовому порядку;
- працівники ЗМІ;
- правозахисні організації;
- представники суб’єктів владних повноважень;
- посадові особи місцевих органів влади;
- науково-експертне середовище;
- студентство;
- школярі ліцеїв та інтернатів.

7. Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями

Вибір каналів зв’язку із цільовою аудиторією здійснюється з урахуванням специфіки кожної окремої групи.
Громадяни є найбільш численною та різноманітною цільовою групою.
Канали зв’язків із громадськістю:
1. проведення опитування громадської думки;
2. розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;
3. надання інформації через веб-сайт суду;
4. надання інформації запитувачам.
Каналами комунікації зі ЗМІ може бути обрано:
1. проведення семінарів, круглих столів, брифінгів, конференцій;
2. надання інформації через веб-сайт суду;
3. розсилання інформації про діяльність суду безпосередньо у ЗМІ;
4. організація інтерв'ю з керівництвом.

Каналами комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень можуть бути:
1. надання інформації через веб-сайт суду;
2. обмін інформацією шляхом офіційного листування;
3. участь у спільних нарадах, зустрічах, тощо.